Coś małego

Znacie tę zasadę, że zło zaczyna się od czegoś drobnego a potem stopniowo narasta wciągając człowieka w coraz większa karuzelę grzechu? Znacie ten przykład z Dawidem w roli głównej (2 Sm 11), który zaczyna się od tego, że Dawid pozostał w pałacu, gdy jako król powinien był udać się na wojnę, a kończy spowodowaniem przez niego śmierci Uriasza Chetyty, nadzwyczaj porządnego człowieka?


To ja nie o tym dziś chciałam napisać.



Dobro też zaczyna się od małego:

"Do czego podobne jest królestwo Boże
i z czym mam je porównać?
Podobne jest do ziarnka gorczycy,
które ktoś wziął
i posadził w swoim ogrodzie.
Wyrosło i stało się wielkim drzewem,
tak że ptaki powietrzne gnieździły się na jego gałęziach."


Każdy z nas był kiedyś mniejszy od ziarna gorczycy.

Czy już jest ten moment, kiedy inni mogą znaleźć we mnie schronienie?




Komentarze

  1. Powinniśmy wszyscy dążyć do tego, aby móc dawać to schronienie innym. Mam nadzieję, że i mi się to kiedyś uda, tak jak wielu wielkim ludziom tego świata.

    Pozdrawiam
    https://by-venvs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz